Bir senedir Müzehhibe Nuray Çeliksoy hocamızın yönetiminde Türk Ocağımızda Millî Eğitim Müdürlüğü işbirliği ile çalışmalarını yürüten Tezhip kursu öğrencilerimizin “Esma-ül Hüsna”sergileri Ocak Başkanımız Prof.Dr. Nedim Ünal ve Kültür Turizm İl Müdürü Bülent Avnamak tarafından açıldı. Kültür Müdürlüğü Güzel Sanatlar Sergi Salonunda büyük bir ilgili topluluğun katılımıyla açılan sergimiz 26 Mayıs’a kadar devam edecek. Sergimizin açılışında hocamız özetle;
Uygur Türkleri zamanından bu tarafa devam eden Tezhip çalışmalarının Timurlular döneminde büyük bir gelişme gösterdiğini , Selçuklular ve Beylikler döneminde Anadoluya, Konya’ya taşındığını 15 ve 16 Yüzyılda Osmanlılar döneminde zirveye ulaştığını ifade etti. Tezhib’in Minyatür ve Ebru’nun “Geleneksel sanatlarımızın içerisinde ayrı bir emek, sabır ve gayret gerektiren ince zevkin sonucunda ortaya çıktığından bahseden hocamız “ Tezhib’in özellikle Türk Milleti’nin ruhunda ayrı bir yer ifade eden Mukaddes değerlerimizin; Kur’anı Kerim ve Peygamberimizin hayatını ve özelliklerini anlatan Hilye-i Şeriflerin süslenmesinde kullanılan nadide bir sanatımız olduğunu ifade etti. Geleneksel sanatlarımız maalesef uzun zamanlar ihmal edilmişti, 20-30 senedir bu konuda ilgi ve gayretlerin artmış olmasını ilgi ve mutlulukla takip ettiklerini; bu muhteşem sanat dallarının bizim zevklerimizi ve kültürümüzü ifade eden sanat eserleri olduğundan bahisle; bu sanat dallarının bilgiyle desteklenerek,zamana, çağa uygun yeni tarz ve üsluplar ile devam ettirilmelidir, eğitim hayatımızın içerisinde kendine yaraşan yeri almalı, yeni yetişen nesiller iftihar kaynağımız olan bu süsleme sanatlarımıza ve medeniyetimize ilgileri arttırılmalı” diyerek sözleri tamamladı ve sergiyi açarak kursiyer öğrencilerden ve Nuray hocamızdan eserler hakkında bilgiler aldı.



















































